Monday 1 August 2011

poseku-ari pertama

ari nie dah mula pose (1.8.2011)
ase sedih sebab first time aku pose xdak sekali ngan family aku..
salu ari first mesti ayah aku yang masak kat uma..
aktiviti berjalan macam besa..
ari isnin mestila p studio..
aku xase lapa pun ari nie.. mesti sebab pose kan?..
kat studio mesti la macam bese aku akan dengar lect aku en nordin yang itam manis memberi khutbah..
smpe la kol 12.. pastu rehat sat p solat kat PI lama a.k.a pusat islam..
abeh solat p studio balik smpe la kol 5..
lepas 2 aku pun balik.. depan pintu bilik jumpa ngn roomate amirah abd shukor (diari cik gedik) punyer tuan..
aku dah janji ngan die nak beli makanan buka pose sama2..
aku mandi n solat.. abeh solat jam kol 6.. aku tengok kat bazaar amai orang.. aku ngan mira pun decide nak p kol 7.. dah kol 7, aku pun turun ngan mira p bazaar..
otw p bazaar ayah aku col..
die tanyer ari nie makan apa?..
aku kata baru nak p beli.. aku tnyer ayah buke pose kat mne?..
ayah kata buke uma opah.. sume adik2 aku ada..
aku tnyer ayah masak ap?..
ayah kata macam2 lauk ada..
jlousnyer aku..
ayah kata cian kat anak die nie..
die kata xpe nanti ari jumaat ayah amek.. bole buke pose kat uma :-)
dah smpe bazaar, orang pertama yang aku jumpa kasha iaitu my class rap n iz, fira, yana n daus..
dorg pun nak beli makanan gak..
aku cam xsangka sekejap ja lauk2 kat bazaar dah abeh..
dah la amai gler orang..
last2 aku ajak mira p DM a.k.a dewan makan ja..
memang naseb xbek la.. aku masuk je dewan ngok amai gler..
penuh dewan makan.. beratur panjang plak 2..
aku ngan mira beratur beli nasi pastu terus balik kolej tapi kteorg singgah sat kat ayor gedegang beli ayor botol ja yang harge 2 ringgit..
dah sampe waktu buke, aku bersyukur sebab dapat gak aku pose ngan buke he3 walaupun tanpa ayah ngan adik2 yang sedap berbuke kat uma opah..
mesti sedap opah masak..




*pengajaran die jangan la beli makanan saat2 akhir macam aku ngan mira.
nanti jadi la macam kami yang terpaksa makan nasi lembik n lauk xsedap..
dah la xdapat beli ayor sejuk..


tapi xpe aku redo.. aku kan orang perak hahahaha... (ada cerita disebalik aku orang perak 2, nanti aku citer ^-^ )

2 comments:

  1. hahaahaha..betul2...cian kt kte...p ari ni bez pulak..smpai x abz mkn..huhuhu..,berlaku pembaziran ye AZIMAH...

    ReplyDelete
  2. pembaziran disebabkan adik bongsu (cik gedik) beli banyak sangat hahaha..

    ReplyDelete